Ielaušanās sekas bieži vien prasa bojātā īpašuma remontu, uzņēmuma īslaicīgu slēgšanu izmeklēšanai un remontdarbiem, kā arī nozagto mantu nomaiņu. Citiem vārdiem sakot, zādzība var nopietni ietekmēt jūsu uzņēmumu, finanses un psiholoģisko stāvokli.
Lai gan dažiem uzņēmumiem, piemēram, juvelierizstrādājumu veikalam, drošības nodrošināšana ir būtiska un pat acīmredzama, citiem uzņēmumiem drošības nepieciešamība var būt mazāk acīmredzama.
Tāpēc mēs esam uzskaitījuši galvenās īpašības, kas padara uzņēmumu patiešām pievilcīgu zagļiem.
Ielaušanās veidi
Zādzības bieži tiek iedalītas trīs dažādās kategorijās, kas atšķiras pēc iesaistīto nelikumīgo darbību pazīmēm:
1.Oportūnistiska ielaušanās
Šis zādzības veids ir visizplatītākais. Oportūnistiska ielaušanās tiek raksturota kā spontāna. Tas ir lēmums, kas pieņemts pēc iegribas, bez iepriekšējas plānošanas.
Parasti tas ir ātrs darbs, kura rezultātā netiek nozagts ievērojams daudzums priekšmetu. Zagļi pievērš uzmanību pazīmēm, kas mazina uzņēmuma drošību, piemēram, neaizslēgtām durvīm un logiem vai bojātām signalizācijas sistēmām un izmanto iespēju.
Oportūnistiski zagļi parasti iekļūst pa izplatītiem ieejas punktiem un nozog to, kas ir vistuvāk izejai un vieglāk paņemams. Tāpēc vērtslietas vienmēr ir jāglabā drošā vietā un jātur prom no acīm.
Parasti oportūnistiskais zaglis rada minimālu kaitējumu, salīdzinot ar pārējiem diviem tālāk aprakstītajiem veidiem.
2. Ielauzties un paķert
Iekļūšana telpās nodara lielus bojājumus, jo zagšanas rezultātā tiek pielietots spēks, parasti kaut ko sasitot un paņemot visu vērtīgo, ko zagļi var atrast. Šāda veida ielaušanās parasti tiek plānota iepriekš. Šie zagļi var būt sagatavojušies ar elektroinstrumentiem, lai izgrieztu slēdzenes un restes.
Šie zagļi cenšas iekļūt un izkļūt pēc iespējas ātrāk, un viņu parastie mērķi ir augstākās klases uzņēmumi, piemēram, luksusa zīmoli, jo viņi var ātri sagrābt dārgas un vērtīgas preces. Nozagto preču vērtība bieži vien ir ievērojama.
3. Profesionāla ielaušanās
Tā ir sarežģīta operācija, kas ietver sarežģīta plāna izstrādi priekšmetu nozagšanai, kuri parasti ir ļoti dārgi.
Tā kā profesionālas ielaušanās operācijas plāno ar iespējamu trauksmes sistēmu iedarbošanos, drošības kameru un drošības dienestu vai policijas reaģēšanas pasākumiem, šāda veida noziegumi nav ātrs darbs. Šie zagļi dod sev pietiekami daudz laika, lai izplānotu noziegumu. Viņi arī pārzina policijas reakcijas laiku konkrētajā ielaušanās gadījumā.
Profesionāli zagļi veic plašu izpēti par drošības sistēmām un drošības metodēm. Profesionāli zagļi bieži darbojas kā grupa un var veidot savu zagļu karjeru. Dažreiz viņiem izdodas atrast kādu, kas ir ģimenei tuvu stāvoša persona vai uzņēmuma darbinieki, lai atklātu potenciālos zagšanas priekšmetus un īpašuma drošības metodes.
Apsverot iespējamo ielaušanās iespēju, ir daži faktori, kurus zagļi meklē:
- Novārtā atstātie īpašumi: Bojāti displeji, novecojušas izkārtnes, izdegušas spuldzes, nekārtīgas ieejas un netīri logi — tas viss liecina par novārtā atstātām telpām, kurās ir vērts ielūkoties.
- Bez drošības sistēmas klātbūtnes: lielākā daļa zagļu jūtas iedrošināti, redzot, ka telpas netiek uzraudzītas ar novērošanas kamerām, signalizācijas un apsardzes palīdzības.
- Ērta piekļuve: bez vārtiem, slēdzenēm, fiziskiem pastiprinājumiem un metāla restēm uz logiem. Zagļi zina, ka ielaušanās nebūs pārāk sarežģīta. Turklāt vērtīgu priekšmetu demonstrēšana pa šiem ieejas punktiem tiek uzskatīta par ielūgumu.
- Ierobežota redzamība: vāji apgaismota uzņēmuma teritorija un apgrūtināta redzamība noteikti var piesaistīt zagļus. Vāji apgaismoti īpašumi nodrošina perfektu aizsegu, lai zagļi nelegāli nepamanīti iekļūtu īpašumā.
- Vērtslietas: zagļi ielaužas ar vienīgo nolūku nozagt vērtīgas lietas, kuras viņi var pārdot tālāk. Uzņēmumi, kas pārdod atpazīstamas vērtslietas, piemēram, juvelierizstrādājumus, elektroniku un augstākās klases modes apģērbus, ir pakļauti ielaušanās riskam to krājumu augstvērtīguma un atpazīstamības dēļ.
Kas piesaista zagļus uzņēmumiem?
Kāpēc es? Tas ir jautājums, ko cilvēki parasti uzdod, kad viņus piemeklē neveiksme, piemēram, zādzība.
Padomāsim, kāpēc viņi?
Dažreiz tā ir tikai tīra neveiksme, bet pārējā laikā tie ir vāji drošības pasākumi un uzņēmuma īpašnieka nezināšana, kas piesaista noziedzniekus viņu biznesam.
Atpazīstamu zīmolu preces
Uzņēmumi, kas pārdod vai ražo atpazīstamas preces, ir ārkārtīgi pievilcīgi zagļiem, jo tie pārdod preces ar lielu pieprasījumu. Šie uzņēmumi varētu būt mazumtirdzniecības veikali, kas pārdod, piemēram, zāles, alkoholu, juvelierizstrādājumus. Tās varētu būt arī rūpnīcas, kas izplata elektroniskas preces vai viedtālruņus. Zaglis ielauzīsies šādā ēkā, ātri nozags vairākas preces un pēc tam pārdos tās tālāk, lai gūtu labu peļņu
Uzņēmumi ar skaidru naudu
Viena lieta, kas ir vienkāršāka par priekšmetu zagšanu un pārdošanu, ir skaidras naudas nozagšana. Uzņēmums, kurā ir skaidras naudas darījumi, piemēram, lombards, veikali vai banka, ir pievilcīgs bizness zagļiem. Tas ir tāpēc, ka uzņēmumam, visticamāk, būs daudz skaidras naudas, kas zaglim ir vajadzīga.
Uzņēmumi ar vēlu darba laiku
Arī tādi uzņēmumi kā degvielas uzpildes stacijas, ciematu veikali un bāri vai klubi ir pievilcīgs mērķis noziedzniekiem. Zagļi dod priekšroku darbam tumsas aizsegā. Ja uzņēmums ir atvērts vēlu stundu laikā, tas ir ideāli piemērots potenciālajam zaglim. Visticamāk, apkārt būs mazāk cilvēku un arī strādās mazāk darbinieku.
Kā novērst ielaušanos uzņēmumā, lasiet mūsu nākamajā bloga ierakstā.
Ja uzskatāt, ka jūsu uzņēmumam piemīt īpašības, kas var piesaistīt zagļus, sazinieties ar mums. Mūsu komanda var jums palīdzēt uzlabot jūsu uzņēmuma drošību.